Två trender som förändrar affärsresandet

AirPlus har gått ihop med Eurocard för företag, vilket gynnar affärsresenärerna säger Lovisa Pharmanson på AirPlus.
-Vi är ännu bättre rustade för att stötta våra kunder och möta trenderna inom branschen.

Lovisa Pharmanson - Airplus


Betalpartnern AirPlus är numera en del av Eurocard för företag och framöver verkar de båda varumärkena under namnet AirPlus. Alla tjänster, inklusive resekontot och andra reserelaterade produkter förblir däremot desamma.

- Vi är samma företag, fast större. Med AirPlus etablerade närvaro i Mellan- och Sydeuropa, tillsammans med den starka position som Eurocard haft i Norden, har vi nu ett kraftfullt erbjudande för affärsresenärer, över ett större geografiskt område, säger Lovisa Pharmanson, Key Account Manager på AirPlus och fortsätter:

- Vi vill bygga långsiktiga relationer med våra kunder och partners, bland annat genom att växa och bredda vårt erbjudande. Nu kan vi tillgodose önskemål och behov mycket effektivare, inte minst med tanke på de förändringar som sker inom branschen.

Lovisa Pharmanson ser framförallt två tydliga trender.

Företag vill resa ekonomiskt och effektivt

-Kostnadskontroll fortsätter vara en viktig prioritering hos företagen, man vill hitta prisvärda sätt att resa utan att tumma på säkerheten för medarbetarna. Detta kan även öka efterfrågan på ”länkade resor” , där man planerar in flera möten och olika stopp, under samma affärsresa för att maximera investeringen. Det kräver i sin tur digitala betallösningar som fungerar sömlöst oavsett var kunden befinner sig och som ger transaktionsdata för en bättre kostnadsöverblick.

Nya aktörer utmanar de traditionella affärsresebolagen

- Sedan en tid tillbaka ser vi en helt ny typ av företag som erbjuder affärsresor. Det är både stora och små bolag, ofta teknikföretag utan tidigare erfarenhet från resesektorn. Detta tror jag blir en trend som håller i sig och kanske till och med förstärks framöver. Det ökar konkurrensen vilket är bra för slutkonsumenten, samtidig återstår det att se om dessa nya spelare, över tid, lyckas leverera den servicenivå som kunderna är vana vid från de traditionella bolagen.

Läs mer om AirPlus: www.airplus.com/sv-se/

Följ AirPlus på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/airplus/


Om denna artikel
Denna artikel publiceras i samarbete med AirPlus som en del av deras sponsor- och partnerprogram med SBTA|Sveriges Affärsreseförening. Genom samarbetet med Airplus vill vi tillsammans lyfta aktuella perspektiv och insikter som bidrar till ökad kunskap och utveckling inom affärsresebranschen.

Nästa
Nästa

Från trend till tradition – möten som håller när allt annat skiftar