Affärsresebyråns framtida roll är ett högaktuellt ämne inom näringslivet – särskilt för större företag med egna Travel Managers.
I takt med att tekniken utvecklas och nya lösningar som API-integreringar blir allt vanligare, förändras också synen på hur affärsresor bäst hanteras.
Värdet av traditionella tjänster ifrågasätts av vissa – men är affärsresebyrån verkligen på väg att tappa sin plats i värdekedjan? Eller står vi inför en ny era där byråns roll blir ännu mer strategisk?
Affärsresebyråerna jobbar med ständiga förändringar och anpassar sitt budskap kring mervärde och erbjudande löpande. Men räcker det? Hur ser framtidens behov ut – och vad krävs för att fortsatt vara relevant?
Vad tycker du? Anmäl dig till eventet och var med i diskussionen!
Vad tycker du själv om affärsresebyråernas framtid? Tror du att affärsresebyråerna fortfarande har en strategisk och viktig plats i värdekedjan för företagen? Kom med på SBTA Syds event i ämnet och var med och tyck till.
Agendan i kort
Paneldiskussion – 14:00–14:45
Panel med affärsresebyråer, Travel Managers och servicebolag diskuterar förändrade roller, utmaningar och möjligheter.
Strategiska insikter – 14:45–15:15
Affärsresebyråer och serviceleverantörer delar sina framtidsstrategier. Travel Managers reflekterar och ställer frågor.
Workshop & nätverk – 15:15–16:00
I blandade grupper diskuterar vi framtidens affärsresor modeller ur ett End-to-End-perspektiv.
Dagen avslutas med ett bransch-mingel
Vi avslutar dagen med ett skönt bransch-mingel och lite drycker och tilltugg
Välkommen önskar SBTA SYD
Ulrika Rosén (RWE), Anna von Braun (Atlas Copco), Nathalie Elgström (Axis Communication) Cecilia Granelli (Strawberry), Carsten Østberg (Fragomen), Magnus Hansson (SEB) Kristina Siljedahl (Egencia)
Fredrik Hermelin - General Manager
Sveriges Affärsreseförening, SBTA