SBTA Öst Webinar | Rethink Business Travel
Location: | Webinar via Teams |
---|---|
Date: | 2020-10-20 09:30 |
End date: | 2020-10-20 11:00 |
Organization: | SBTA Öst |
More information: | Click here |
SBTA Öst bjuder in till ett webinar med temat Rethink Business Travel. Amadeus nya chef för Skandinavien, Johan Nordqvist gör en omvärldsspaning. Atlas Copcos globala Travel Manager Anna von Braun beskriver hur TMM-rollen hos dem förändrats, på sätt och vis profilerats och fått fler interna intressenter under pandemin. Därefter följer en paneldiskussion där tidigare talare får sällskap av SAS VP Global Sales Markus Ek, SJs försäljningschef Krister Svensson och Scandics marknadschef Eva Lundström.
Webinaret är kostnadsfritt för alla SBTAs medlemmar, oavsett medlemsnivå. Icke medlemmar betalar 495 SEK exkl moms.
Agenda
09.30 | Välkommen |
09.35 | Global omvärldsanalys kring reseindustrin och Covid-19. Hur ser det ut i dag och hur kan återhämtningen av affärsresandet se ut framöver? Johan Nordqvist, Vice President Airlines Nordics & Baltics, General Manager Amadeus Scandinavia |
09.55 | Travel Management på Atlas Copco Anna von Braun, Global Purchaser and Travel Manager, Atlas Copco Group |
10.15 | Paneldiskussion kring framtidens affärsresande Johan Nordqvist Anna von Braun Markus Ek, Vice President Global Sales SAS Krister Svensson, Försäljningschef, SJ Eva Lundström, Marknadschef, Scandic Hotels |
10.50 | Avrundning och avslut |
Det kommer naturligtvis finnas möjlighet att ställa frågor via chatten under webinaret. Varmt välkommen hälsar styrgruppen för SBTA Öst! |
Talare
![]() |
Anna von Braun Global Purchaser and Travel Manager, Atlas Copco Group Annas bakgrund är inom projektledning, ”change management” och inköp inom Atlas Copco. Hon har varit i sin nuvarande roll i två år och är här ansvarig för Atlas Copcos globala reseprogram, vilket drivs som ett ”change management-projekt”. För att förändra beteenden och uppnå högre avtalsefterlevnad av reseprogrammet har hon utvecklat en tydlig global strategi, indelad i projekt där hon adresserar olika intressenters behov.Annas mål är att reseprogrammet ska vara internt accepterat och leda till säkrare, mer hållbart, kostnadseffektivt och enkelt resande. |
|
|
![]() |
Eva Lundström Marketing & Brand Director, Scandic Sverige Eva har jobbat på Scandic sedan 2017 och ingår i Scandics svenska ledningsgrupp. Innan hon började på Scandic har hon i dryga 20 år arbetat i olika marknads-, affärsutvecklings- och försäljningsroller inom reseindustrin på företag som Fritidsresegruppen/TUI, Resfeber/Travelocity, Apollo samt som konsult i egen verksamhet. Eva jobbade även i fem år som nordisk marknadschef på träningskedjan SATS under en period med stort fokus på varumärkesutveckling, produktutveckling och digital utveckling. Eva har genom åren ofta anlitats som föreläsare inom både marknadsföring och ledarskap på universitet och högskolor runt om i landet. |
|
|
![]() |
Krister Svensson Försäljningschef, SJ AB Krister har jobbat på SJ i 12 år bl a som Marknadschef, Sponsringschef och nu som Försäljningschef. Dessförinnan var han Copywriter, Creative Director och Projekledare på olika reklambyråer. Krister sitter nu med i SJs kommersiella ledning, varumärkesråd och kundråd. Under flera år ansvarade han för SJs deltagande på Turmässan. Idag sitter Krister med i styrelsen för Svensk Turism samt i besöksnäringens Advisory Board för Visit Sweden. Han sitter också i styrelsen för Hello World som jobbar med att stärka digital kunskap bland barn och ungdomar. |
|
|
![]() |
Johan Nordqvist Vice President, Airlines Nordics & Baltics; General Manager, Scandinavia, Amadeus Johan Nordqvist är relativt nytillträdd Vice President Airlines för Norden & Baltikum och dessutom General Manager för Amadeus Scandinavia. Johan kommer senast från Amadeus Asia Pacific region där han sedan 2004 haft olika kommersiella roller, både på TMC- och flygbolagssidan. Det senaste uppdraget innan han återvände till Sverige var som Vice President, APAC Partner Markets, där han var ansvarig för relationerna med Amadeus’ distributionpartners i Asia Pacific. |
|
|
![]() |
Markus Ek Vice President Global Sales, SAS Markus Ek är ansvarig för SAS globala försäljning. Han har mer än 10 års erfarenhet av ledarskap i en extremt konkurrensutsatt bransch, med fokus på både tillväxt och kostnadsbesparingar. Sedan juli 2017 är Markus Vice President Global Sales för SAS Commercial Management Group. |